sábado, 26 de julio de 2014

Una docena de lugares indispensables para conocer Asturias

12 llugares imprescindibles pa conocer Asturies

Una docena de lugares imprescindibles para conocer Asturias









Asturies
Asturies ye una de les rexones españoles que más me gusten. Tener tou: mar, monte, bona xente, bona gastronomía, pueblos con encantu, Picos d'Europa, puertos pesqueros llenos de vida, ríos d'agües cristalines... Amás, ye un destín perfectu pa dir agora, pel branu. Equí van 10 llugares imprescindibles si quies dicir que conocisti lo meyor d'Asturies:

Asturias
Asturiases una de las regiones españolas que más me gustan. Lo tiene todo: mar, montaña, buena gente, buena gastronomía, pueblos con encanto, Picos de Europa, puertos pesqueros llenos de vida, ríos de aguas cristalinas... Además, es un destino perfecto para ir ahora, en verano. Aquí van 10 lugares imprescindibles si quieres decir que has conocido lo mejor de Asturias:


























1. La catedral y el cascu vieyu d'Uviéu



Obra cume del góticu asturianu, el so estilizada y solitaria torre preside un cascu antiguu pensáu pal peatón. La so construcción enllargar mientres tres siglo, anque hubo partes, como la girola, qu'inda tuvieron qu'esperar otros 200 años. Por eso considérase un mostrariu d'estilos arquitectónicos. 

1. La catedral y el casco viejo de Oviedo


Obra cumbre del gótico asturiano, su estilizada y solitaria torre preside un casco antiguo pensado para el peatón. Su construcción se prolongó durante tres siglos, aunque hubo partes, como la girola, que todavía tuvieron que esperar otros 200 años. Por eso se considera un muestrario de estilos arquitectónicos. 






















2. El muriu de San Llorienzo (Xixón)



Ye'l paséu marítimu que bordia la sablera de San Llorienzo, unu de los meyores arenales urbanos d'España. El muriu ye la gran feria d'amuesa de Xixón, el llugar pol que pasar siquier una vegada al día, el distribuidor de toles rutes urbanes, a un pasu siempres de cualquier destín. Cumple les vegaes d'escaparate al Cantábricu y ta llenu de caminantes a cualquier hora, cualquier día del añu.


2. El muro de San Lorenzo (Gijón)


Es el paseo marítimo que bordea la playa de San Lorenzo, uno de los mejores arenales urbanos de España. El muro es la gran feria de muestra de Gijón, el lugar por el que pasar al menos una vez al día, el distribuidor de todas las rutas urbanas, a un paso siempre de cualquier destino. Cumple las veces de escaparate al Cantábrico y está lleno de caminantes a cualquier hora, cualquier día del año.























Cascu antiguu d'Avilés
Casco antiguo de Avilés























Centru Cultural Oscar Niemeyer Avilés
Centro Cultural Oscar Niemeyer Avilés

3. Cascu Antiguu d'Avilés y Centru Cultural Internacional Óscar Niemeyer 


El cascu históricu d'Avilés foi declaráu Conxuntu Hestóricu Artísticu en 1955.
la so zona medieval ye una de los meyores calteníes d'España

El Centru Niemeyer álzase xuntu al casu históricu d'Avilés, creando un xuegu de contrastes ente el colores y formes del edificiu y les cases baxes con balcones y cristaleres.
Magar el discutiniu qu'envolubra a esti sobeyosu complexu multiusos, merez la pena averase a ver esti sorpendente conxuntu cultural qu'enllenó de llínees curves, blanques y tropezoses un paisaxe otrora gris ya industrial.

3. Casco Antiguo de Avilés y centro Cultural Internaciona, Ósca Niemeyer 

El casco histórico de Avilés fue declarado Conjunto Histórico Artístico en 1955.
su zona medieval es una de las mejores conservadas de España

El Centro Niemeyer se alza junto al caso histórico de Avilés, creando un juego de contrastes entre los colores y formas del edificio y las casas bajas con balcones y cristaleras.
Pese a la polémica que envuelve a este soberbio complejo multiusos, merece la pena acercarse a ver este sorpendente conjunto cultural que ha llenado de líneas curvas, blancas y sinuosas un paisaje otrora gris e industrial.
































4. Unos culinos nun chigre de Villaviciosa

Chigres (sidreríes tradicionales) hai por toa Asturies. Pero puestu a escoyer una representativa onde echar unos culinos mientres tastiamos unos tortos con picadiellu o un quesu de cabrales qué meyor que na capital de la contorna sidrera. Un chigre auténticu debe de goler a sidra, tener escanciadores y un suelu llenu de serrín.

4. Unos culines en una sidrería de Villaviciosa

Chigres (sidrerías tradicionales) las hay por toda Asturias. Pero puesto a elegir una representativa donde escanciar unos culines mientras degustamos unos tortos con picadillo o un queso de cabrales qué mejor que en la capital de la comarca sidrera. Un chigre auténtico debe de oler a sidra, tener escanciadores y un suelo lleno de serrín.


5. Cueva de Tito Bustillo (Ribesella)

El santuariu del arte rupestre asturianu. Los homes del Paleolíticu cimeru (22.000 años a. C.), que la usaben como habitación, pintaron nel so interior detallaes escenes de caza que representen caballos, uros, bisontes, renos, bóvidos… y tamién falos y vulvas. El so valor anicia na calidá de les pintures y nel tamañu y cantidá de les figures.

5. Cueva de Tito Bustillo (Ribadesella)

El santuario del arte rupestre asturiano. Los hombres del Paleolítico superior (22.000 años a. C.), que la usaban como habitación, pintaron en su interior detalladas escenas de caza que representan caballos, uros, bisontes, renos, bóvidos… y también falos y vulvas. Su valor radica en la calidad de las pinturas y en el tamaño y cantidad de las figuras.

6. Sableres de Llanes

Sableres formoses hai munches n'Asturies. Pero nel conceyu de Llanes da una aglomeración inusitada d'elles. Sableres como la de Toró, a la que s'apuerta a cuerpu dende'l puertu, colos sos pináculos de piedra que queden al descubiertu en el baxamar. La Ballota, una media lluna de sable doráu y abarganada por monte y cantil, utilizada como plató natural en munches películes. La Torimbia. O la de Niembro. Ye bien conocíu'l eslogan de Llanes, 30 Sableres, pero lo que nun imaxináis ye lo curtio que se queda.

6. Playas de Llanes

Playas hermosas hay muchas en Asturias. Pero en el concejo de Llanes se da una aglomeración inusitada de ellas. Playas como la de Toró, a la que se accede a pie desde el puerto, con sus pináculos de piedra que quedan al descubierto en la bajamar. La Ballota, una media luna de arena dorada y cercada por bosque y acantilado, utilizada como plató natural en muchas películas. La Torimbia. O la de Niembro. Es muy conocido el eslogan de Llanes, 30 Playas, pero lo que no os imagináis es lo corto que se queda.

7. La vista de Picos d'Europa dende un mirador

Picos ye un cordal únicu, distintu a toes. La vista del cordal de los sos visos nun día claru y de cielu azul dende dalgún de los miradores esteriores (Camarmeña, Asiegu, el Pozu de la Oración), cola mítica Naranxal de Bulnes o Torre Zarréu enfundadas entá nun abrigu blancu de nieve ye una d'eses imaxes que perduren na retina toa una vida.

7. La vista de Picos de Europa desde un mirador

Picos es una cordillera única, diferente a todas. La vista del cordal de sus cimas en un día claro y de cielo azul desde alguno de los miradores exteriores (Camarmeña, Asiegu, el Pozu de la Oración), con el mítico Naranjo de Bulnes o Torre Cerredo enfundadas aún en un abrigo blanco de nieve es una de esas imágenes que perduran en la retina toda una vida.

8. Parque Natural de Redes

Emblema de la naturaleza asturiana (como tamién podría selo'l monte de Muniellos o les Fontes del Narcea) Redes escenifica el monte atlánticu na so plenitú. Tien hayas centenaries, ríos cristalinos, robecos y corzos, osos y urogallos. Y praderías de monte onde pace la vaca asturiana de los valles. El monte ástur tal que tuvo que ser nun fai munchos años.

8. Parque Natural de Redes

Emblema de la naturaleza asturiana (como también podría serlo el bosque de Muniellos o las Fuentes del Narcea) Redes escenifica el bosque atlántico en su plenitud. Tiene hayas centenarias, ríos cristalinos, rebecos y corzos, osos y urogallos. Y praderías de montaña donde pace la vaca asturiana de los valles. La montaña astur tal y como tuvo que ser no hace muchos años.

9. Llagos de Saliencia (Somiedu)


Ye la zona más espectacular y bella de too el parque natural de Somiedu. El llagu de la Cueva, el más cercanu, queda a media hora a cuerpu del aparcamientu. Xuntu cola llaguna de la Almagrera (casi colmatada), el llagu Calabazosa, el llagu Cerveriz y el llagu de Valle formen unu de los mayores conxuntos llacustres del Cordal Cantábricu.

9. Lagos de Saliencia (Somiedo)

Es la zona más espectacular y bella de todo el parque natural de Somiedo. El lago de la Cueva, el más cercano, queda a media hora a pie del aparcamiento. Junto con la laguna de la Almagrera (casi colmatada), el lago Calabazosa, el lago Cerveriz y el lago de Valle forman uno de los mayores conjuntos lacustres de la Cordillera Cantábrica.

10. Cuideiru


Les cases de Cuideiru se descuelgan per una empináu fastera como si coser al monte. Poles sos cais nun se camina, esguílase. Y ye que la exigua rada d'esti puertu, que dende'l sieglu XV caltuvo una de les más importantes flotes balleneres del Cantábricu, obligó a aguzar l'inxeniu  a la d'atopar espaciu disponible. Cuideiru ye'l pueblu turísticu más famosu de la mariña del Principáu.

10. Cudillero

Las casas de Cudillero se descuelgan por una empinada ladera como si las hubieran cosido a la montaña. Por sus calles no se camina, se escala. Y es que la exigua rada de este puerto, que desde el siglo XV mantuvo una de las más importantes flotas balleneras del Cantábrico, obligó a aguzar el ingenio a la hora de encontrar espacio disponible. Cudillero es el pueblo turístico más famoso de la costa del Principado.










Castru de Pendia (Boal)  Parque Históricu de Navia
Castro de Pendia (Boal)  Parque Histórico de Navia

11. Parque Historico de Navia 

El Parque Históricu del Navia cunta con tres puertes d'entrada: una, en Puerto Vega, nel conceyu de Navia; otra, en Grandas de Salime (nel castru del Chao Sam Martín), y la tercera, en Tapia de Casariego. D'esta manera, introduzse simbólicamente al visitante en trés distintos percorríos temáticos propuestos:

Los primeres pobladores: un percorríu que parte de la puerta grandalesa p'amosar construcciones megalítiques, castros y esplotaciones auríferas, etc., dalgunes de les buelgues más antigües del home na contorna.

El señores de casar palaciu: un percorríu que parte de la puerta tapiega, llevando al visitante por palacios construyíos dende la Edá Media hasta'l sieglu XIX, y que dan bona cuenta de los sistemes señoriales d'esplotación de les tierres y de les técniques constructives d'esa dómina.

Hestories del mar: un percorríu qu'empieza en Puertu de Vega, y ta amestáu al mar , a los puertos, les sableres, los ríos, averándonos a la manera de vida de marinos y cazadores de ballenes, de families que la so fonte de sustentu foi'l mar.

El castru de Pendia ye unu de los más importantes d'Asturies. El so ruines allúguense sobre un pequenu puexu predresu al pie de unu de los meandros del ríu Pendia; aportar a elles dende'l pueblu homónimu per un senderu que dexa a la izquierda el foso defensivu del castru.

11. Parque Historico de Navia 

El Parque Histórico del Navia cuenta con tres puertas de entrada: una, en Puerto Vega, en el concejo de Navia; otra, en Grandas de Salime (en el castro del Chao Sam Martín), y la tercera, en Tapia de Casariego. De esta manera, se introduce simbólicamente al visitante en tres diferentes recorridos temáticos propuestos:

Los primeros pobladores: un recorrido que parte de la puerta grandalesa para mostrar construcciones megalíticas, castros y explotaciones auríferas, etc., algunas de las huellas más antiguas del hombre en la comarca.
  • Los señores de las casas palacio: un recorrido que parte de la puerta tapiega, llevando al visitante por palacios construidos desde la Edad Media hasta el siglo XIX, y que dan buena cuenta de los sistemas señoriales de explotación de las tierras y de las técnicas constructivas de esa época.
  • Historias del mar: un recorrido que comienza en Puerto de Vega, y está ligado al mar , a los puertos, las playas, los ríos, acercándonos al modo de vida de marinos y cazadores de ballenas, de familias cuya fuente de sustento fue el mar.
El castro de Pendia es uno de los más importantes de Asturias. Sus ruinas se ubican sobre un pequeño promontorio rocoso junto a uno de los meandros del río Pendia; se accede a ellas desde el pueblo homónimo por un sendero que deja a la izquierda el foso defensivo del castro.





















12.  Reserva Natural Integral de Muniellos


Nel añu 2000 foi declaráu Reserva de la Biosfera pola UNESCO y anguaño ye l'espaciu natural más protexíu de too el Principáu. Pa velo hai que cuntar con un permisu especial y namá se dexa la visita de venti persones diaries. Amás de ser el símbolu de toa una contorna, Muniellos ye tamién la masa forestal más estensa d'Asturies, la mayor carbayera d'España con más de 5.000 hectárees, y unu de los montes atlánticos meyor calteníos de toa Europa.
Paséu primaveral pol monte de Muniellos.
La Reserva Natural Integral de Muniellos ta alcontrada nel suroccidente del Principáu d'Asturies, ente los conceyos de Cangas y Ibias dientro del Parque Natural de les Fontes del Narcea y del Ibias, y ocupa un espaciu total de 59,7 km², entiende trés montes: el monte de Muniellos, La Viliella y el monte de Valdebois. L'altitú osicla ente los 680 m. nes zones más baxes hasta los 1640 del picu de la Candanosa. El monte de Muniellos constitúi'l corazón de la reserva y entiende la cabecera del ríu Muniellos, afluente del Narcea.


12.  Reserva Natural Integral de Muniellos

En el año 2000 fue declarado Reserva de la Biosfera por la UNESCO y actualmente es el espacio natural más protegido de todo el Principado. Para verlo hay que contar con un permiso especial y sólo se permite la visita de veinte personas diarias. Además de ser el símbolo de toda una comarca, Muniellos es también la masa forestal más extensa de Asturias, el mayor robledal de España con más de 5.000 hectáreas, y uno de los bosques atlánticos mejor conservados de toda Europa.
Paseo primaveral por el bosque de Muniellos.
La Reserva Natural Integral de Muniellos está localizada en el suroccidente del Principado de Asturias, entre los concejos de Cangas del Narcea e Ibias dentro del Parque Natural de las Fuentes del Narcea y del Ibias, y ocupa un espacio total de 59,7 km², comprende tres montes: el monte de Muniellos, La Viliella y el monte de Valdebois. La altitud osicla entre los 680 m. en las zonas más bajas hasta los 1640 del pico de la Candanosa. El monte de Muniellos constituye el corazón de la reserva y comprende la cabecera del río Muniellos, afluente del Narcea.



No hay comentarios:

Publicar un comentario